Counter

7 Kasım 2015 Cumartesi

Alçak Bademcik ve Hadsiz Genizeti

Ben sürekli hastalıktan şikayet ediyorum tamam ama şikayet edilmeyecek gibi de değil ki, ayda bir tur antibiyotik garanti, geniş spektrumlusundan spesifik türlerine dek evimize girmeyen antibiyotik kalmadı. Çocuk 3,5 yaşında; benim 40 yaşına kadar almadığım doz ve yelpazede antibiyotik ile tanıştı. Sinüzit, kulakta sıvı birikmesi, bademcik enfeksiyonu, orta kulak iltihabı derken bir kaç aydır nedenini bir türlü keşfedemediğimiz abuk bir ateş, yüksek değil ama ateş işte. Normali 36,4 iken Lara son zamanlarda hep 37,5 civarı. Meğer bunun nedeni de kulaktaki kıvamlı sıvı imiş.

Peki bugüne nasıl geldik?

En son 6 Mayıs tarihine baya bir serzenmiştim bıktım bu hastalıklardan şeklinde üstüne x tur antibiyotik seansı daha yaşadık. KBB uzmanı ile akraba olacağız yakında dedim ama meğer zaten bir KBB uzmanı akrabamız varmış hem de il sınırları içinde üstelik prof.

Kurban Bayramında annemlere gittik Denizli' ye; antibiyotiğimiz de yanımızda ve annemin aklına o zaman geldi ki annemin kuzeninin oğlu Akdeniz Üniversitesi' nde hem de KBB bölümünde prof. Biz bir şekilde hiç karşılaşmamışız ama neticede daha güvenilir bir merci yok o an benim için. Döner dönmez gidelim gitmeyelim polemikleri içindeyken biz, Lara yine ateşlendi, yine burnu doldu ve öksürük de başladı hafiften ve aldık soluğu ailemizin profunun muayenehanesinde. Hikayemizi dinleyince, bir de muayene edince, öncelikle o anın problemini çözmek ardından da tekrar muayene etmek istedi ve dedi ki "geniz eti %90 iri ama bademcikler için 10 gün sonra gördüğümde karar verelim." Aldık antibiyotiğimizi ve döndük evimize. 10 gün sonra kontrole gittiğimizde de duyduk beklenen haberi. "Geniz eti kesin alınmalı, bademcikler de alınacak; hatta kulaklarda yoğun sıvı görüyorum kulaklara da tüp gerekebilir operasyon anında karar verilmeli"

Bayramda yine Denizli' de görüştüğümüz aile hekimi çok sevdiğimiz bir arkadaşımız da zaten bizi bu operasyona bir şekilde hazırlamış, aklımıza sokmuş gerekli ise olmalı mevhumunu; tamam dedik siz öyle diyorsanız olmalı ama ne zaman. Dedi uzatmayalım yarın gelin hastaneye tetkiklerini yapalım ve ertesi sabah da erkenden operasyonu yapalım. Biz de uzatmama taraftarıyız zaten çünkü ben uzatmalarda gerilen daralan bir şahsiyetim malum kurgu konusunda fevkalade iyiyim. İşte o tarih 4 Kasım 2015 Çarşamba.

Salı günü işitme testi ve anestezi ön işlemlerini tamamladık yatış işlemlerini yaptık ve döndük eve. Bu arada Lara ailemizin prof' unu çok sevdi Allahtan ve kendisine bir dondurma bayramı hediye edeceğine ikna oldu, ameliyata hazırdı. 4 Kasım Çarşamba sabahı saat 7:15 de hastanedeydik ailecek aç vaziyette. Lara olacaklardan haberdar ama şu çerçevede: Hastaneye gideceğiz, güzel bir elbise giyecek, bir tatlı şurup içecek biraz uyuyacak ve o sırada ameliyatı bitecek uyanacak ve istediği kadar dondurma yiyecek. Keyfi yerinde :)

Saat 8:00 itibariyle ameliyathane girişinde 'güzel' elbisesini giydi Lara. Gergin ağlamaklı ama yine de dirayetli. Benim boğazım düğüm düğüm ama idare ediyorum. Ne zaman ki en çok 4 aylık görünen, beti benzi sapsarı karaciğer nakli bekleyen bebeği gördüm kontrolüm zorlaştı. Lara kucağımda, bebek babasının kucağında karşımda, gergin bekleyiş sürmekte... Lara' nın burnuna amnezik bir sıvı damlatıldı gözyaşları eşliğinde (kısa süre ile hafızasını bloke eden bir sıvı imiş şükürler olsun) ve son derece tatlı sevimli bir adam gelip Lara' ya "hadi gidip içerde biraz boyama yapalım" dedi. Biz nasıl ayrılacağız diye gerilirken Lara tamam deyip atladı adamın kucağına. O içeri girer girmez ben saldım kendimi artık.

Saat 8:15 itibariyle ayrıldık ve gergin bekleyiş başladı. En çok 50 dakika süreceği söylenmiş operasyonun bitmesini aşağıda beklemeye başladık. Ama o 50 dakika bile geçmek bilmezken süre uzadı da uzadı. Saat 10:30 olduğunda ben artık yerimde duramaz oldum. Binde bir ihtimalle gerçekleşebilecek tüm kötü ihtimaller ikinci turu atıyor kafamın içinde. Dayanamayıp doktorumuzu aradım, operasyondan çıkmış ve bizi aramayı unutmuş olmasını umarak ve dedi ki "Operasyon biteli çok oldu ama biz çocukları biraz fazla tutuyoruz ameliyat sonrası yoğun bakımda; ben de sizi aramayı unuttum kusura bakmayın; şimdi ararlar sizi. Bademcik ve geniz eti gitti, kulaklara da tüp takmak zorunda kaldık ama herşey yolunda merak etmeyin". Rahatladık sakinledik ve hemen sonrasında da çağrıldık ameliyathaneden. Lara bir sedye üstünde hafif ödemli ve ağlamaklı bir şekilde gelince içimdeki rahatlama hissini anlatmak çok zor. Şımarıklık yapma diyorum bir yandan kendime onca ciddi vaka ve sorun görmüşken ama can benim canım; yürek başka türlü işliyor bu durumlarda bilirsiniz...

Çok şükür atlattık bu badireyi de kendimizce yaşadığımız en büyük sorun. Allah beterinden saklasın. Genelde uyuklayarak geçirdi günü Lara doğal olarak ve saat 14:00 sularında ilk dondurmasını yedi keyifle. Sadece sıvı ile beslenecek 5 gün katı(!) şekilde. Yorumlamayın, esnetmeyin şeklinde de uyarıldık liste ile ilgili. 6. günden itibaren çorba ve ekmek içi girecek devreye ve sebze meyve püreleri ama herşey soğuk olacak. Üstelik 15 gün boyunca. O gece yarı uyur yarı uyanık hastanedeydik.

Ertesi gün öğlene doğru çıktık hastaneden ve eve giderken bilimum meyve suyu ve süt stokladık tabi dondurma da.

Bu arada okula da gidemiyor tabi Lara. Bu kadar sıkı bir diyetteyken, okulda yiyebileceği onca yasak varken; yemese bile imreneceği kesinken işkence olur diye düşündük haliyle. Sahi okul da değişti Ekim ayı itibari ile onu da anlatmadım değil mi daha? İlk fırsatta, ilk fırsatta; geniş geniş anlatmak isterim o konuyu da.

İşler mi? Onlar da ufak ufak gelişiyor çok şükür. Umutluyum, olumluyum.

Şimdilik bizden havadisler bu kadar. Lara' nın ilk ve dilerim son operasyonunu çok şükür atlattık. Şimdilerde kendisinden gizli saklı köşelerde yiyoruz yemeklerimizi tek sıkıntımız o. Bu arada bademcik ve geniz eti giderken kulaklara da tüp yerleştirilmiş söylediğim gibi; çünkü kulakta birikmiş kıvamlı sıvı öyle kendi haline bırakılır cinsten değilmiş. Bu tüpler de 5-6 ay içinde kulak tarafından atılırmış zaten. Olmadı alınırmış kolaylıkla ama tabi kulaklara zinhar su değmeyecek ve sağlam kontrollü olacağız aman akıntı olmasın, ateş olmasın filan diyerek...

Neyse dediğim gibi onca yoğun, büyük dert sıkıntı içinde bir bademcik geniz eti nedir haklısınız... O ki çocuklarımız inanmadığımız, benimsemediğimiz, zerre güvenmediğimiz bir sistem içinde ait olmadığımızı hissettiğimiz bir toplumun üyesi olarak yaşamak zorunda; aman şöyle yapmasın böyle düşünmesin diye yaptığımız onca şeyin üstüne şöyle yapan, böyle düşünen akranları içindeki hassas ve aykırı tipler olarak yaşamayacak mı? Toplumun bütün değerleri tek tek alaşağı edilip bütün anormallikler normalleştirilirken çocuklarımız ruh sağlıklarını koruyabilecek mi?

Neyse mevzu bu değil şimdi. Tarihe not düşmeye geldim uzatmayalım. Hükümet yine aynı hükümet, alaşağı edilen sadece alçak bademcik ve hadsiz genizeti. İnsanın amaaan tek derdiniz bu olsun diyesi gelmiyor mu?


6 yorum:

  1. Geçmiş olsun, oğlum da geçen yıl kulak tüpü/geniz eti ameliyatı yaşadı. Tüpler düşene kadar biraz dikkat sadece, kolayca atlatırsınız eminim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Duygu Hanım. Evet şu tüpler olmasaydı daha rahat olacaktı içim ama yapılacak bir şey yok. Maksimum dikkat edeceğiz. :)

      Sil
  2. valla öyle diyesi geliyor da...
    çok geçmiş olsun rengim:(( yaşadığın duyguları çok iyi anlıyorum ve hakveriyorum.en güzeli sonucun olumlu olması.larayı kocaman öp senide öpüyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Dolunay' cım. Özledim seni çok. Arayacağım ilk fırsatta :)) Öpüyorum ben de.

      Sil
  3. Geçmiş olsun tekrar canım, sen okurken ben de Nehir'in ameliyatını düşündüm ama hep de şükrederek, inşallah böyle olsun en kötü hastalıklarımız, beterinden saklasın Rabbim...
    Memlekete, hükümete denecek pek çok şey var elbet ama mevzuuu bu değildi di mi :)
    Öperim çok çok, en çok da kuzuyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Esen'cim. Normal yemek düzenine de geçtik ya şükür en kötüsü bu olsun inşallah. Ben de öperim; Nehir'i de Ali Deniz'i de ayrı ayrı.

      Sil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...