Counter

27 Kasım 2014 Perşembe

Kulak ağrısı ve

Pazartesi akşamı kulağım acıyor demeye başladı Lara. İlk söylediğinde ciddiye almadım çünkü karnım acıyor diyordu sürekli bir süredir, "öpeysen geçey, çilokata iyi gelebiliy, donduyma iyi gelebiliy" filan diyordu ardından, öpüyordum geçiyordu veya çikolata yiyordu bir lokma, geçiyordu işte ama ikinci söyleyişinde öperken farkettim ki kulak sıcak ve çok çok hafif de bir ateş var. Bu süreçte google teyzeye sordum hemen tabi ve dedi ki orta kulak iltihabı olabilir. Biraz Calpol (çok şükür doğduğundan beri başka doğru dürüst ilaç görmemiştik) verip yatırdım gece ama bir saat içinde uyandı kulağım acıyor diye. Lara' nın teyzesi de doktor söylemişimdir belki daha önce, hemen kendisine müracat, O da doğruladı google teyzeyi ve dahi augmentin var mı evde diye tedaviyi de önceden çıtlattı. Yarın doktoruna gidin dedi ki zaten niyetlenmiştik.


Gece birlikte yattık ama toplasanız üç saat uyumamışızdır ve beşte de ayaktaydık. Huzursuz, keyifsiz, doğal olarak kulak ağrısı neticede. Gece online almıştık randevusunu zaten 10:15 de doktordaydık baba ile birlikte. Tabi ki bolca itiraz, "istemem doktor" ve hatta "okula gidicem ben" nidaları ile doktora ulaştık. Gözyaşları içinde muayene oldu ve dedi ki doktoru, ciğerler dolu, bronşlar daralmış ve orta kulak iltihabı ciddi. Mecburen antibiyotik (augmentin) diye ekledi ki zaten hazırlamıştım kendimi dün gece ablamdan aldığım malumatla.

İlk antibiyotiğimiz hayırlı uğurlu olsun dedim, ilaç sevmeyen bir doktor olduğu için hemen açıklamaya girişti durumun ciddiyeti ve tedavi edilmezse olabileceklerden bahsetmeye başladı ki hiç gerek yok dedim haklısınız bu durum tam da antibiyotik gerektiren durum ama bebekliğinden beri Calpol dışında ilaç kullanmadığımız için.

Neeeey dedi Calpol mu? Neredeyse 3 yaşında ne Calpolü. İbüfen(3 gün) ve Ventolin(10 gün)  de yazdı on gün sonra da kontrol dedi. Bu arada kreşe gidiyor mu diye sordu ki ben de gitmese mi bu süreçte diye soracaktım zaten.

Okula başlayan çocukların sıklıkla yaşadıkları bir hastalıkmış bu ve hatta 2 yaşına kadar çocukların 2/3 ü geçirirmiş bu hastalığı; farkedilip tedavi edilmezse menenjite kadar giden bir rahatsızlıkmış evlerden ırak. Lara iki yıl anne sütü aldığı için ve hiç biberon kullanmadığı(ya da yatarken beslenmediği) için daha dirençliydi zannımca. Üzülmeyin endişelenmeyin, illa ki olacaktı okula başlayınca dedi ki çok şükür ben de kendimden beklenmeyecek kadar geniş karşıladım durumu. Çünkü okumuştum ki çocuklarda 7 yaşına kadar östaki borusunun şekli eğimi ve boyu daha farklı ve fonksiyonu daha yetersiz olduğu için falan filan; ahkam kesmeyeyim şimdi akşam akşam. Burada olma nedenim Lara' nın ilk antibiyotiğini müjdelemek :)

Bu süreçte iki gün gitmesin mümkünse okula dedi ki Lara için işin tek hoş yanı bu oldu. Çok şükür ki keyifsiz değil, enerjisi de yerinde, şuruplarla da arası iyi. İlk gün ikimiz de uykusuz olduğumuz ve ısrarla öğle uykusu da uyumadığı için pek fenaydı. Susadım ama su içmiycem, yoruldum ama uyumam, sıkıldım ama oyun oynamam, kitap okuyalım ama hiç kitabım yok gibi bir takım psikopatlıklar yaptı kendi çapında. O gece mis gibi uyuyunca ertesi gün daha iyi geçti, okula başlayan bebenin evde iken ne hallerde olduğunu bilen bilir uzatmayacağım ama iyi idare ettik yine de.

Bugün normal koşullarda gidebilirdi belki ama madem iki gün ara verdik iki gün daha verelim tam iyileşsin diyerek aldım riski.

Hani en son yazımda anlatmıştım ya yüz güldüren gelişmeleri, kimin gözü kaldıysa artık, sararız başa yeniden, çare yok. Pazartesi günü ne kadar kriz yaşarız tahmin edebiliyorum ama bilmezden geliyorum şimdilik; evrene mesaj yollamayalım; iyileşsin de tek. Bu arada evden dışarı çıkaramıyorum küçük hanımı, park için bile. Evde kalmak istiyormuş, kıyamam. Dün yarım saat markete çıktık o kadar. Bu kapıdaki pişkin gülüş evde kalmanın sevinci işte :)

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim büyüdükçe zorlaşmakla birlikte büyüdükçe birlikte vakit geçirmek daha keyifli hale geliyor. NET :)

Hepimize sağlıklı günler, 

12 yorum:

  1. Öncelikle çok çok geçmiş olsun Allah bir daha yaşatmasın inşallah. Kesinlikle sana katılıyorum bebekken bazı şeyler daha kolay büyüdükçe zorlaşıyor bazı şeyler ama büyüdükçe keyif alınan zaman zorluklarla birlikte artıyor. Düşünsene ben oğluma akıl soruyorum, canım sıkılınca teselli ediyor, sohbet ediyoruz... liste uzayıp gider

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tontalak zaten ayrı bir alem Ayla' cım. Bizim de başladı ufak ufak sohbetlerimiz, atışmalarımız ve gerçekten çok keyifli bu halleri, çok şükür. Evde uzun uzun birlikte olmayı özlemişim Lara ile bana da iyi geldi açıkçası birlikte olmak. İnşallah atlattı sayılır hastalığı da. Pazartesi maratona devam gibi gözüküyor ama şimdiden okul istemiyorum demeye başladı. İyileşsin de tek :)) Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Ah Ülkerim ne şanslısının bu yaşa kadar ilaçlarla tanışmamakla. Rabbim beterinden korusun. Varsın antibiyotik içsin. Yeter ki iyileşsin.

    Artık okula gitmemek için hastalığı kullanma formülünü öğrendi. Al guardını :D Yerim o pişkin gülüşü ben. Lokum ya.

    Kanka olacaksınız daha, söylemişti dersin . Öperim koccaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nilhan' cım buna da şükür. Zaten antibiyotik kullanmasına takılmadım sevmesek de antibiyotikleri çünkü bu durumun tek çözümü bu. İyileşsin de bir daha tekrarlamasın inşallah. Evde birlikte vakit geçirmek de iyi geldi bize ama söylediğin gibi tek olumsuzluk hastalığın süreci başa sarması ve Lara' ya okulu kırmanın formülünü öğretmesi. Dilerim bu sefer öğrenmemiştir, daha alışma sürecimizi bile tamamlamamıştık yaw :))
      Bugün çok şükür hava da pek güzeldi çok güzel ve çatışmasız bir gün yaşadık gönlümüzce sokaklarda. Sohbet muhabbet pazar park yemek içmek pek keyifliydi.Ben de öperim sizi çok çok.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun canım yaaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Dilek' cim, ilkler hep daha zor oluyor ama atlattık gibi çok şükür.

      Sil
  4. çok çok geçmiş olsun oğlumun başına daha 1 yaşındayken gelmişti ve anlatamadığı için deli gibi soluksuz ağladığı için acilde öğrenmiştik.Gecen sene 4 yaşındayken okula başlamasıyla 3 kere yine kulak iltihabı oldu ve geçtiğimiz hafta yine:( işişn kötüsü umarım sizde olmaz bir kere olunca olma ihtimali diğer çocuklara oranla daha fazlaymış.Belki söylwmiştir dr ama yine de söyleyeyim yıkarken kulağına tıkaç kullanın ki biz gecen kış hep yıkadık yazın gelmesiyle tıkaçı bıraktık.
    Çok çok geçmiş olsun.
    Bu arada evet büyüdükçe paylaşım artıkca her şey daha güzel oluyor(1 aylık gazlı bir bebekden pert olmuş annenin iç sesi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Halinizi tahmin edebiliyorum. Gaz halleri...
      Bebek olunca kulak ağrısı daha zor tabi kuzucuk derdini anlatamamış da. Hasta çocuk her halükarda zor zaten. Çok sık yaşamış bir de kıyamam. Tekrarlamaz inşallah tabi her türlü tedbiri almak lazım. Okula başlayan çocuklarda genellikle her türlü hastalık olabiliyor işte.
      Teşekkürler önerinize. :)Size de gani gani kolay gelsin.

      Sil
  5. Nehir de oldu ondan iki kere :( Duşta bir müddet kulak tıkacı kullandık biz de, aman su kaçmasın sakın... Beter bişey, çok geçmiş olsun kuzuya...
    Nasıl gitti bugün okula, merak ettim çok?
    Çok güzel poz vermiş ama, zafer kazanmış komutan edasıyla ;)
    Anne-kız sırlarınız olacak, keyifle kafelere gideceksiniz, başbaşa tatlılar, pastalar ısmarlayacak, güzel güzel pozlar vereceksiniz :) Sen gör bak daha ne güzel günleriniz olacak Lara'yla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Esen'cim. Geçti inşallah. Perşembe kontrolü var işte bakalım.
      Dün de bugün de yine ağlayarak klasik ama direnmeden gitti. Tahminimden iyi yani :)
      Okul stresi olmayınca bal gibiydi Lara, hastalığa rağmen hem de. Bol bol öğretmencilik oynamayı ihmal etmedi ama yine de. Ayrılık stresi olmasa kreşi seviyor da işte.
      Büyüdükçe daha bir güzellesiyor ilişki gerçekten. Ve bir kez daha kız evlat bambaşka diyorum oğlum olmasa da. Sağol tatlım.

      Sil
  6. kızımda olmuştu ne sancılıdır bilirim zira birde yazın ben geçirdim.amannn çok geçmiş olsun canım benim.Rabbim beterinden korusun.
    her ikinizide öpüyorum sizde yerime birbirinizi öpün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Dolunay'cım. Kulak geçti, öksürük de gitmişti ama yeniden geldi yahu. Yine doktor yolları göründü bize. Bir de sürekli karnım ağrıyor demeye başladı bu ara oyun mu yapıyor gerçek mi anlayamıyorum. Dakikasında geçti diyor çünkü..

      Sil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...