Counter

11 Kasım 2011 Cuma

Büyüyünce "Battaniye" olacak :)



Malum bayram, vakit bulduğum her an elimde idi polar parçalar ve sonunda en azından biraz şekillendi ama henüz bitmedi. Sadece parçalar birleşti; daha arkasına bir kumaş (ya da polar) geçecek, kenarları biyelenecek ve parçaların üzerine de bir şeyler işlenecek veya aplike yapılacak emin değilim. 


Feci amatörüm değil mi :) Yani nereye gideceğime karar vermeden yola çıktım. Sanırım Ecer ve Nalan abla' ya özendim (siz yine de kıyaslamayın onlarınki ile benimkini, dedim ya amatörüm) ve bir anda elimde neler var ne çıkar ki bunlardan diye yola çıktım :)) olsun ben de böyle çalışıyorum işte. Şimdilik sizinle bir kaç fotoğrafını paylaşayım tamamlanınca inşallah güzel olacak. Bu arada elimde başka işler de var uydurmasyon, bakalım sıradan ne çıkacak; ama ben daha kışlıkları da çıkarmadım biliyor musunuz önce onları çıkarmak lazım, artık Antalya bile soğudu. Yani kafam dağınık, evim dağınık, her şey her yerde...  Bakalım bakalım. 


Şimdi bunun adı kırkyama mı, nedir bilemiyorum; doğaçlama polar battaniyecik diyelim kısaca :) Yalnız farkettim ki bu tarz bir kesme dikme işinde polar kumaş bir dezavantaj çünkü çok esniyor. O nedenle çok titizlendim dikerken tek tek ve bildiğiniz gibi elimde. Sanırım ütüleyince daha güzel duracak.
Şablonumu da excelde hazırladım. Fotoğraflarda da görünüyor. Üzerine yapacağım işleme ya da aplike için de alternatif çalışıyorum şimdilik mesela: 



Bu arada daha önceki postlardan birinde paylaştığım kitaplar ile ilgili yorum bekleyen arkadaşlarım vardı. Küçük Mucizeler Dükkanı, okunmasa da olur, çok hafif ve baştan sonu belli ama işte vakit geçirten bir nevi pembe dizi kıvamında okundu bitti ama Aklından Bir Sayı Tut çok iyiydi. Elimden bırakamadım. Kurgusu da finali de harika. Tavsiye edilir :) 



27 yorum:

  1. canım benim bence çok iyi gidiyorsun.bi kere böylesi projeye başlamak zaten her babayiğidin harcı değil ki üzerine aplike yada işleme yapacağım diyorsun! az işler değil.çok güzel gidiyor.aplikeyi daha çok beğendim ki bu da oyalayıcı olur kanımca.yada bazı yerlerde aynı formu işleme bazı yerlerde aplikede yapabilirsin.
    ilk kitabı hala okumadım ama aklından bir sayı tut süperdi.önceki kitabı gibi.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Rengim bence şahane gidiyor ve şablon bile çıkarmışsın. Renkleri çok güzel, çok uyumlu..

    Çiçegi çok begendim. Her karenin üzerinemi aplike olucak? yoksa ara aramı yapıcaksın?

    Bitmiş halini çok merak ediyorum :) ellerine, fikrine saglık..

    YanıtlaSil
  3. Dolunay' cım, Aslı' cım aslında çok emin değilim aplikeleri ne sıklıkla koyacağım konusunda ama sanırım her birine yapmak çok karmaşık hale getirecek örtüyü, serpiştirmek daha doğru gibi geliyor şu an. Aplike ve iğne ardı birlikte kullanmayı düşündüm ben de. Biraz oyalayacak evet ama zaten oyalanmak için yapmıyor muyum özellikle uzun kış gecelerinde :)) Varsın oyalasın.
    Çok teşekkür ederim yüreklendirdiğiniz için :)

    YanıtlaSil
  4. Büyüyünce battaniye olucak :) bu başlıgı çok sevdigimi dün yazmayı unutmuşum :)

    Gerçekten geceler öyle uzunki Rengimm..

    YanıtlaSil
  5. Aslı' cım haklısın. Hava o kadar erken kararıyor ki, gece de bitmek bilmiyor.

    Battaniyem de hala büyüyemedi bir terlikte uğraşıyorum iki gündür onunla ilgilenemedim. Sağol canımcım.

    YanıtlaSil
  6. °❤
    º✿
    º°✿✿°º

    Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha.
    Seus trabalhos são sempre muito bonitos.
    Seu blog muito agradável.
    Beijinhos.
    Brasil.
    °❤

    YanıtlaSil
  7. vay vay vayyy hem de polardan mı?
    off ne güzel olacak sıcacık ve yumuşacık :))
    sen de mi elde dikiyorsun can kız?
    aynen benim gibi..
    ama bunun da keyfi bir başkadır ya :))
    bence çok güzel olacak..zaten bu tip örtüleri bu yüzden seviyorum..hiç bitmeyecekmiş gibi düşünüyor insan ama öyle de çabuk bitiyor ki aslında..
    ellerine sağlık cannn :)))

    YanıtlaSil
  8. Thanks a lot Magia. Welcome my space :)

    YanıtlaSil
  9. Figen ablacım, senin kottan yaptığın kadar büyük değil, çocuk, bebek ya da diz battaniyesi gibi olacak. Elde dikmek de ayrı keyifli söylediğin gibi, uzuun uzuun, emek emek. Çok teşekkür ederim,

    YanıtlaSil
  10. :) rengimmm cnmm ne kadar cesaretlisin ay hayatta beceremem kesmeli biçmeli şeyleri hemde parça parça ay ben bu baaşlıgı çok sevdim demeneden geçemiiycegim:)
    ara ara işlemeler koyarsan bence de çok hoş olur eline saglık cnm bekleyelim görelim bitmiş halini:)

    YanıtlaSil
  11. Mavi' cim bendeki amatör cesareti. Yaparım ya ne olucak şeklinde ortaya çıkıyor işte :)) Ben bu örtüyü dikerken farkettim ki kırkyama işini çok seveceğim ben, bulmaca gibi geldi bana. İnşallah daha iyilerini de yapmaya azmim var yani :)) Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. Büyüyomu Rengim? nasıl gidiyo battaniye :)

    YanıtlaSil
  13. Sen iyileştin mi bakalım, biraz daha iyi misin? Battaniye büyüyecek de ben bu ara bir terlik işine daldım ihmal ettim onu; terliği bugün paylaşıcam inşallah bitiyor. O bitince de yine battaniyeyi büyütmeye devam. Sağol canım Aslı' cım.

    YanıtlaSil
  14. çok cici olmuş ellerine sağlık..

    http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Olacak inşallah, çok teşekkürler,

    YanıtlaSil
  16. Rengim daha iyiyim biraz halsizlik var ama olsun o kadar :) çok saol..

    YanıtlaSil
  17. ayy bu sabur işi yaa, giriş gelişme çok güzel, aplike ve iş fikri harika sonuçta şimdiden güzel olmacak belli. ellerine sağlık, hadi tez bitirde görelim:)

    YanıtlaSil
  18. Fiamma' cım, aslında ben de bir heves başladım, bayram boyunca her boşlukta elimde idi ama sonra ne olduysa birden dur geldi. Sanırım kararsızım işlemelerin şekli, tarzı ve yerleşimi konusunda. Ama düşünüyorum. Bitiricem valla :))

    YanıtlaSil
  19. poları işlemek çok zordur, parmaklarınız delinir, yüksük kullanın mutlaka. kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil
  20. Sibel Hanım, çok teşekkür ederim. Kumaş esnediği için zorlandım ben en çok. Tam kare kestim zannediyorum ama bir bakıyorum 2-3 mm kaymış ve dikişi de kaydırmışım. Hadi sök bir daha dik. Yüksük kullanmayı da hiç beceremiyorum. Önce takıyorum ama 2 dakika sonra bir bakıyorum çıkarmışım :))

    YanıtlaSil
  21. Canım Sibelciğim haklı ellerin haşat olacak, herbirini tek tek islemek çok zor ama hoş olacak bitince. Aplike gibi yapsan dahamı kolay dikilir acaba.

    YanıtlaSil
  22. Ya da rengarenk irili ufaklı birer yo yo kondursan ortalarına. Ay beni dert aldı. Keçe Türkiyeye gelmeden önce polarla keçe taklidi çalışmalar yaparım. Kötü ve acılı anılarım vardır kendileriyle:)

    YanıtlaSil
  23. Fiamma' cım, Sibel Hanım' cım çok teşekkür ederim tekrar. İğneyi ittiğim orta parmağımın sol ucu yara olmuştu ilkin sonra kabuk bağladı ama şimdi nasırlaştı :)) Parmağın sol uç kısmı resmen sertleşti, zavallı parmak baktı ki kadın önlem almıyor kendini korumaya geçti :)) Sibel Hanım aslına yoyo da olabilir haklısınız ama ona uygun kumaş bulmam lazım şimdi. Fiamma' cım aplike daha da şirin gözüküyor sanırım işlemeye göre ama o beni daha mı çok oyalayacak bilemiyorum. Aslında yaptığın çiçek gibi çok parçalı değil de tek parça bir motif olursa daha kolay olabilir. Çok sağolun beni düşünüp çözümler aradığınız için de, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  24. Böyle kırk yama dikişler çok sıkıcı gibi görünse de acayip kafa dağıtıcı oluyor, şifa oluyor bedene.

    Bende çok yapıyorum böyle şeyler, keyifli oluyor kırk yama uğraşları. En son kendime penye kadife kumaşlardan pijama yaptım çok farklı çok şahane oldu, e tabii adı da 'yamalı pijama' diye kaldı :)

    Battaniye de çok güzel fikir, o kadar uğraşmalık sabrım olursa mutlaka deneyeceğim.
    Yalnız çalışma sisteminizi takdir ettim, excelde şablon hazırlamalar, işleme örnekleri çalışmalar falan, bu büyük sabır büyük tebrikliktir:)

    Not; Kadife penye kumaşlar bulursanız poların verdiği esneme sıkıntısını vermez.

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Zeynep Hanım :) Daha da mutlu oldum :) Ben de çok sevdim bu kırkyama işini, matematik gibi, bulmaca gibi geldi; elimden bırakmak istemedim. Ama ne zaman ki parçaları birleştirme işi bitti, süsleme kısmına geldik bana dur geldi. Denedim denedim, yaptım söktüm, işledim söktüm, şimdilik duruyor bakalım ne zaman tamamlanacak. Yalnız bence sizin kadife "yamalı pijama" nız bu minik battaniyeden daha zahmetli olmuştur. Bu alt tarafı 1x1 dümdüz bir parça, sizinki pijama daha meşakkatli, paylaştınız mı, çok merak ettim. Öneriniz için de çok teşekkür ederim ilk fırsatta kadife penye bakacağım kumaşçıda. İlginiz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim tekrar...

    YanıtlaSil
  26. Evet bulmaca gibi :)
    Süsleme kısmına kadar gelip öylece yarım mı bıraktınız? Olur mu yahu, en zor kısmı bitmiş en eğlenceli yerinde pes etmişsiniz. Öyle planlı düzenli süsleme yapmayın, ne bileyim mesela dikiş yerlerine çarpı işi yapın kurdele veya kalın renkli iplerle. Oda çok havalı oluyor.
    Belki böyle ağır iş seçtiğiniz için zor geliyordur :)
    Yamalı pijamamı paylaşmadım yollarım size :) Zahmetli olmadı çünkü benim işim dikiş zaten, ne yamaları birleştirip dikiyorum. Elde veya ev tipi makinelerle zor olurdu haklısınız ama sanayi makineler kapıp götürüyor zorluğu falan kalmıyor.
    Bizim buralarda kadife penye diye geçiyor polar gibi aynı. Umarım bulabilirsiniz, eminim onunla dikmekten daha keyif alacaksınız.
    (aradan çok gün geçti ben yeni gördüm bu yorumu ve cevap yazmak istedim kusura bakmayın )

    YanıtlaSil
  27. Zeynep Hanım, tekrar hoşgeldiniz, evet bırakmıştım battaniyeyi lavanta keselerine dalmıştım nasıl süsleyeceğime karar veremediğimden ama dün birden ilham geldi başladım yapmaya, süslemeler yarına biter sanırım. Kumaşla kaplamak ve kenarının biyesi kalır. Aralık sonunda bizi ziyarete gelecek annem ve babam; gelirken de bana kumaş getirecek, sanırım pazen, beraber kaplayıp bitiririz diye umuyorum.
    Bakalım nasıl olacak :) Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil

Diğer yazılardan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...